Het Platte Buik Dieet: 3 Stappen voor een Ultra Strakke Buik!9 min read

0
200

Bestaat er een platte buik dieet? Helaas, ik ga je teleurstellen. Er bestaat niet zo iets als gericht buikvet verbranden. Als je buikvet wilt verbranden. Dan moet je overall vet verbranden. Voor de meesten erg lastig om het buikvet weg te krijgen, omdat dat pas als laatste weggaat. Zoals bij mijzelf. Als eerste erop, als laatste eraf. Zeer frustrerend 😉

Toch is het wel mogelijk om een platte buik te krijgen met voeding. Daarom behandel ik in dit artikel het platte buik dieet waarbij je door middel van je voeding OVERALL vet verbrand. Met de nadruk op vet rondom je middel. Op termijn zorgt dit voor een strakke, platte buik.

Dit platte buik dieet is geschikt voor man en vrouw. Voor mannen, als je de sixpack wil. Voor vrouwen, als je meer lijntjes wil. Mijn vriendin en ik zijn het erover eens dat het bij een vrouw het mooiste is om niet té ver te gaan met sporten.

platte buik dieet
Hoe ver wil je gaan ?

Sommige vrouwen hebben of gaan richting een (ultra)gespierd lichaam. Wij mannen kunnen alleen maar zeggen: niet doen. Het maakt je mannelijk en je vrouwelijke vormen verdwijnen. Hoe ver je hierin gaat is natuurlijk volledig aan jouzelf!

Doe het juist en je bent in je beste shape op een mooie manier. 

In dit artikel leg ik de basis neer van het platte buik dieet. Hoe verbrand je overall vet? Je krijgt de 3 beste stappen om binnen de meest korte tijd een strakke buik te krijgen. ZONDER het gebruik van speciale diëten, anabolen, fatburners en andere rommel.

Een platte buik hebben is fantastisch. Een gezond lijf hebben is cruciaal. Laten we het daarom niet te gek maken en ons lichaam misbruiken en uitbuiten. Om maar dat droomlichaam te krijgen. Dat zorgt alleen maar voor problemen.

Nee, we krijgen het op een natuurlijke (en toch zeer krachtige) manier voor elkaar. 

Ben je klaar om je sixpack te showen?

Moet je sporten voor een platte buik?

Ja en nee.

Het hoeft niet maar het verbetert je resultaten DRASTISCH. Door op de juiste manier te sporten ga je meer energie verbruiken. En makkelijker die platte buik voor elkaar krijgen.

Remember: we gaan voor overall vet verbranden. Iets als specifiek buikvet verbranden bestaat niet. Als we een platte buik willen, moet ALLES worden aangepakt. Focus je daarom de komende tijd niet op je buik.

Focus je de komende tijd op het creëren van een levensstijl voor op de lange termijn waarmee je algeheel vet verbrandt. Sporten helpt daarbij, maar is niet noodzakelijk. Creëer een levensstijl die op LANGE termijn resultaat brengt EN goed vol te houden is. Hoe je dat doet ontdek je in dit artikel.

1 – Eet niet minder; eet minder vaak

Veel mensen denken dat een dieet alleen maar beperkt. 

En ergens is dat ook zo. Als je het platte buik dieet aangaat, of platte buik levensstijl beter gezegd. Dan moeten we daar dingen voor laten.

Het is heel simpel. Om effectief vet te verbranden willen we op gezonde wijze oude, ongezonde gewoontes laten vallen & nieuwe, gezonde gewoontes integreren in ons leven.

Oftewel, we moeten er veel voor laten. Daarentegen komt er iets veel mooiers voor in de plaats: een levensstijl wat er voor zorgt dat wij ons droomlichaam krijgen en houden. Dat is toch waar je het voor doet?

Hoe dan?

Om het platte buik dieet GOED te doen gaan we niet minder eten. We gaan minder VAAK eten.

Eet niet minder. Eet minder vaak.

Verdiep je eens in intermittent fasting. Waarbij je je voedingsinname niet beperkt maar de tijdsblokken waarin je dat doet beperkt. Een zeer krachtige en toch prettige manier om minder vaak te eten.

Mijn manier? Een of twee keer per week eet ik 24 uur lang NIETS. Daarbij stel ik mijn ontbijt zo lang mogelijk uit. Soms wel tot 16:00 uur of nog later. Dan eet ik alsnog tot in de late uurtjes.

Het mooie? Ik eet niet minder. Ik eet minder vaak. 

En daardoor krijg ik uiteindelijk minder calorieën binnen dan ik op een dag verbruik. Dit in combinatie met de twee volgende ultra stappen. Binnen afzienbare tijd is onze buik geslonken tot een mooie, strakke buik.

2 – Laat bewerkte producten staan; ga voor echte voeding

Goed, we eten dus minder vaak. Daarnaast willen we op de moment dat we eten de juiste voeding eten.

Daarmee bedoel ik dus niet:

  • Koekjes.
    Dikmakers
  • Snoepjes.
  • Chocolade die minder dan 85% puur is.
  • Eigenlijk alles uit pakjes, zakjes en de meeste potjes en blikjes.
  • Chips.
  • Vleeswaren en andere bewerkte vlees- en vissoorten.
  • Witbrood en meergranenbrood.
  • Witte pasta.
  • Witte rijst.
  • Etc.

Waar het op neer komt: we laten het meeste bewerkte en witte voedsel STAAN. Pas ook op met aardappelen en pizza. Al kan dat af en toe geen kwaad.

Waar we voornamelijk voor gaan is echt voedsel. Voedsel waar ons lichaam iets aan heeft. Eten waar onze buik plat van wordt.

Wat bedoel ik dan wel:

  • Verse groenten of uit de diepvries.
  • Vers fruit of uit de diepvries. Uit de diepvries is net zo goed en scheelt een hoop geld!
  • Onbewerkte noten als walnoten, amandelen, pecannoten, paranoten en macademia’s.
  • Onbewerkte vis. Het liefst kleine visjes om de kwikvergiftiging zo laag mogelijk te houden. Bijvoorbeeld sardientjes en haring. Pas op met grote vissen als tonijn en zalm. Eet dit wel, maar met mate.
  • Ga voor echte voeding

    Mager vlees zoals kalkoen, eend, kip, kangoeroe etc.

  • Pure pindakaas of pinda’s.
  • Zaden als chiazaad, hennepzaad, sesamzaad etc.
  • Pitten: denk aan zonnebloempitten, pijnboompitten, pompoenpitten etc.
  • Griekse Yoghurt
  • Havermout
  • MACA
  • Pure cacaopoeder, nibs of pure chocolade met 85% of meer cacao.
  • Volkoren brood
  • Volkoren pasta
  • Zilvervliesrijst
  • Kaas en kwark (met mate).
  • Kidneybonen, bruine bonen, zwarte bonen, linzen (graag onbewerkt).
  • Spirulina en chlorella.
  • Rozijnen en krenten.
  • Alles het liefst biologisch

Zoals je ziet is de groene lijst nog langer dan de rode lijst. Oftewel, verdiep je even in wat wel en niet gezond is en er gaat een wereld voor je open.

Verwijder langzaam maar zeker zo veel mogelijk dingen uit de rode lijst. Integreer stap voor stap de groene lijst in je leven. Stap 1 en 2 zijn de basis van het platte buik dieet. Om dieper in te gaan op Stap 2, gaan we verder met Stap 3:

3 – Beperk je koolhydraat inname; verhoog je vetinname

Leer je lichaam om vet als primair brandstof te zien.

Vervang je koolhydraten grotendeels door vetten.

Algeheel bekend is dat we in de Westerse wereld te veel koolhydraten eten. Overal waar je gaat of staat en dan met name de gemakkelijke tenten zoals AH2Go, McDonalds, broodjescorners etc. Allemaal aanbieders van een overmaat aan koolhydraten.

Koolhydraten zijn nodig, dat vooropgesteld. Maar niet in de overdreven mate waarin het nu wordt geconsumeerd.

De hele supermarkt draait om ‘minder vet’, ‘light’ en ‘nu met 0% vet’. Nog nooit zijn we zo massaal tegen vet eten geweest en nog nooit is onze samenleving zo vet. Als je je lichaam leert om op koolhydraten te leven, gaat het snakken naar: koolhydraten.

Leer je lichaam daarom om op vetten te leven, zodat het makkelijker vet gaat verbranden.

Je hoeft me niet te geloven. Het kan best zijn dat je hiervan schrikt. Ik hoor je al denken: “Maar van vet word je toch juist dik?!” NEE! Die overmaat aan koolhydraten. Dáár wordt je dik van. Waarom? Heel simpel uitgelegd: koolhydraten zorgen voor een insulinespike. Insuline is het opslaghormoon.

Na een intense workout zijn (snelle) koolhydraten JUIST goed samen met eiwitten.

Direct na een intense workout is een flinke insulinespike goed, samen met de nodige eiwitten. Oftewel: na een heftige sportsessie is hét moment voor koolhydraten en goede bron van eiwitten. Dan wordt het direct naar de spieren vervoerd.

Verder? Zoveel mogelijk koolhydraten vermijden omdat dit voor vetopslag zorgt. Aangezien je lichaam misschien nu nog gewend is aan bij elke maaltijd koolhydraten eten, moet je daar van ‘afkicken’.

Eet veel vetten. Dit zorgt ervoor dat je lichaam gewend raakt aan het gebruik en verbruik en VERBRANDEN van vetten. Gebruik de groene lijst en je zit goed. Extra tip: Geef je vetverbranding een boost met MCT-Olie.

Samenvatting van het Platte Buik Dieet

Stop met diëten, maak er een levensstijl van.

MCT-Olie helpt erbij om opgeslagen vet aan te spreken als brandstof

De meeste mensen volgen een dieet van enkele weken of maanden. Ze vallen in korte tijd drastisch af en zien hun lichaam mooi transformeren. Na de gegeven dieetperiode? Komen ze net zo hard weer aan. Jojo’en noemen ze dat. Best logisch.

Herkenbaar?

Ik ga je gerust stellen. Mijn advies is om te stoppen met diëten. En te starten met een nieuwe, gezonde levensstijl waarin het niet de vraag is OF je een platte buik krijgt maar wanneer je die krijgt. Om een platte buik te realiseren (overall consistent vet te verliezen) is het puur een kwestie van afleren van oude, ongezonde gewoontes. En aanleren van nieuwe, gezonde gewoontes.

Op lange termijn en met een vleugje geduld. Heel veel geduld en consistentie!

De 3 Stappen voor een Ultra Strakke Bruik:

=> Minder vaak eten. Intermittent Fasting gaat jouw hier ontzettend bij helpen.
=> Minder bewerkte producten. Meer pure voeding waar je lichaam echt iets aan heeft. Gebruik de groene lijst uit Stap 2 als leidraad.
=> Eet minder koolhydraten. Eet meer vetten. Leer je lichaam op vet te leven in plaats van suikers.

Het Protocol voor een Droog Lichaam

Wil je binnen 2 weken 10 kilo afvallen? Dat gaat niet lukken vriend. Get real.

Om het lichaam te krijgen waar je van droomt moet er consistent hard gewerkt worden. Sinds kort is er een nieuwe methode ontwikkeld waarbij je de juiste dosering leert tussen training en voeding. Beide zijn twee cruciale factoren die samen met rust, slaap en herstel ervoor (kunnen) zorgen dat jij op termijn het lichaam krijgt waar je naar verlangt.

Als je al een tijd twijfelt of je wel het juiste doet, dan kan dit wel eens de oplossing bieden. Stop met het verspillen van jouw tijd, energie en moeite. Ga op strategische wijze bezig zodat jij het lichaam krijgt wat JIJ wil.

Grijp deze tijdelijke kans om binnen drie tot zes maanden je lichaam drastisch te transformeren naar een geweldig, krachtig en afgetraind lijf. Gebruik onderstaande link om dit protocol uit te proberen.

fitness schema 2 dagen
Dit protocol biedt de meest effectieve methode voor een krachtig lijf. 

Ja! Geef mij dat afgetrainde lijf 

 

Advertisement

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul je reactie in!
Vul hier alsjeblieft je naam in.