Mitchell Weijerman’s Agency Masterclass Review / Ervaringen: NIET DOEN!17 min read

Mitchell Weijerman fb ads cursus Betrouwbaar Scam

Na de Agency Masterclass meerdere keren voorbij te hebben zien komen, besloot ik toch overstag te gaan. In eerste oogopslag ziet de nieuwe fb ads cursus van Mitchell Weijerman er veelbelovend uit. Helemaal als je zijn gratis tools en trainingen eerst volgt. 

En lees voor de grap eens AL DIE positieve reviews en ervaringen die je uit een simpele zoekopdracht: "Agency Masterclass" vindt.

"Ik besloot het een kans te geven."

In deze eerlijke review lees je dan ook wat mijn ervaring met de Agency Masterclass van Mitchell Weijerman is en waarom je de cursus beter niet kunt kopen.

Ik geef in onderstaande recensie antwoord op de vraag of de Agency Masterclass een scam is waarom het de moeite (en je zuurverdiende geld) NIET waard is.

Ondanks deze minder lovende review, kun je tóch gebruik maken van de cursus met KMA korting. Mocht het jou - ondanks alles- toch wel wat lijken. Gebruik daarvoor onderstaande link.

De Agency Masterclass: een eerste indruk

De bedoeling van de masterclass is om je te leren hoe je een ads agency opzet om succes te behalen en hopelijk rijk te worden. 

Deze manier van geld verdienen op het internet heeft een hele andere invalshoek dan de al eerder gepubliceerde BOL Masterclass van Jia Ruan of bijvoorbeeld de Dropship Academy van Joshua Kaats.

Waarom deze manier van geld verdienen leuk is -maar verre van perfect- behandel ik in deze uitgebreide review.

Voordat je overgaat tot de daadwerkelijke aankoop geef ik je graag een overzicht van de positieve en negatieve kanten van de masterclass.

Ik kan bij deze vooraf alvast aangeven dat deze cursus niet voor iedereen geschikt is.

30 dagen klanten Agency Masterclass

Door je duidelijk weer te geven wat de Agency Masterclass van Mitchell Weijerman precies inhoudt, hoop ik je zo goed mogelijk bij te staan in je keuze.


Online cursussen en alle valse beloftes

Online cursussen hebben over het algemeen een twijfelachtige reputatie. De ene online cursus volgt tegenwoordig de ander op en allemaal menen ze het wiel te hebben uitgevonden. Ze beloven je de mooiste dingen.

  • De één beloofd dat je binnen no-time 5000 euro per maand verdient. Een ander 8.000 euro per maand binnen een half jaar. Een volgende 10.000 euro. Etc.

Wat moeten we hier nog van geloven?

Ten eerste is dit allemaal zwaar overdreven. Als het allemaal zo simpel was zou IEDEREEN het wel doen. Ten tweede zie je tussen AL die verschillende cursussen door de bomen het bos niet meer.

Agency Masterclass training

Het was dan ook niet meteen mijn bedoeling om de Agency Masterclass 2019 van Mitchell Weijerman aan te schaffen.

Echter kwam ik een zeer positieve review tegen, die mij aan het denken heeft gezet.

Die review en andere positieve geluiden samen met het praatje van Mitchell Weijerman zelf maakten me uiteindelijk dusdanig nieuwsgierig dat ik toch tot de aankoop ben overgegaan.

Aangezien ik Unstoppable's eerdere cursussen met veel plezier en resultaat heb doorlopen, kon dit bijna niet anders dan goed zijn. De volgende stap naar rijkdom was gezet!

Althans, dat dacht ik in ieder geval...

...viel dat even tegen

Om een toch zo eerlijk mogelijke recensie aan te bieden, heb ik besloten hieronder per onderdeel van de Agency Masterclass mijn ervaring te bespreken. De online training bestaat uit 7 verschillende delen, die per week zijn aangeduid. 

Dit klinkt alsof het in 7 weken klaar is; maar zoals je ook in introductie van de cursus te horen krijgt is dat niet perse het geval. Het is juist beter om er langer over te doen, omdat je zoveel stof voor de kiezen krijgt. 

Met een 'week' wordt dus niet letterlijk een week bedoelt. Het is meer een ander woord voor 'onderdeel' of 'hoofdstuk'.

Laten we beginnen bij het begin, de introductie.


Agency Masterclass onderdelen en bonussen

Onderdeel 0: Kennismaking en intro

In de introductie komt Jia Ruan aan het woord. Deze (succesvolle) digitale ondernemer legt je haarfijn uit wat je te wachten staat in de cursus.

Dit was het moment dat bij mij de eerste alarmbellen gingen rinkelen.

Als er iemand vaker dan je lief is voorbij komt op Youtube, Instagram, Facebook of waar dan ook op het internet dan is het Jia Ruan wel.

Dankzij de gehaaide technieken van ads van tegenwoordig worden vooral mensen met enige interesse in online ondernemen flink getarget door de ads van Jia Ruan.

Iemand die zelf veel geld verdient met het verkopen van online cursussen, heeft die wel de intentie om de waarheid te vertellen?

Jia Ruan ervaringen

Maar oké, dit zegt in principe nog niet veel over deze cursus en wat de waarde ervan is. Eerst zien, dan geloven. Daarnaast heeft hij eerder wél een goede cursus opgezet; de BOL Masterclass. Op naar het eerste deel van de Agency Masterclass.


Onderdeel 1: Mindset voor succes

Het eerste officiële gedeelte van deze online cursus is als het ware een introductie in de wereld van de juiste mindset voor succes. Ik ben het er helemaal mee eens dat dit een cruciaal onderdeel van succesvol worden is. In de Agency Masterclass wordt er redelijk ingegaan op de tools die hiervoor nodig zijn.

Het gaat hierbij voornamelijk om de fundamentele basisprincipes qua mindset die de succesvolle mensen onderscheiden van de falende bevolking. Al met al een redelijk informatief onderdeel en een goed begin van een cursus.

Een kanttekening die ik hierbij wel moet plaatsen.
Er staan geen schokkende mededelingen in die je niet op Youtube kunt terugvinden. Door enigszins tijd te stoppen in het vinden van Youtube video’s over mindset kom je al snel achter dezelfde informatie:


Een voordeel van de Agency Masterclass is daarentegen wel dat het geordend is samengevoegd. Dit biedt meer gemak, maar biedt weinig echt nieuwe, diepgaande kennis.

Na het gedeelte over mindset, dat volledig door Jia Ruan wordt uitgelegd, komt Mitchell Weijerman aan het woord. Hij is de man van de praktische informatie over de strategie van een winstgevende agency.

Samen met ieder onderdeel wordt trouwens een PDF geleverd. Hierin kun je per week opdrachten maken en aantekeningen noteren om de stof zo goed mogelijk te begrijpen.


Onderdeel 2: Het nieuwe paradigma

Het tweede onderdeel gaat eigenlijk verder waar onderdeel één is gestopt. Er wordt opnieuw naar de mentale kant gekeken, maar deze keer meer gefocust op de manier waarop consumenten denken.

Mitchell Weijerman aan het woord

De rode draad van dit deel van de Agency Masterclass is hoe het creëren van waarde de basis is van het trekken van klanten.

Door klanten steeds meer waarde te bieden en steeds meer geld te vragen, sleur je ze als het ware mee.

Dit zorgt ervoor dat je je winst per klant maximaliseert. In de basis een succesvolle formule zou je zeggen. Nu vraag ik me af: "ben ik dan niet ook ‘slachtoffer’ geworden van deze waardeladder door het aanschaffen van deze cursus?"

Het ligt er waarschijnlijk maar net aan of je de Agency Masterclass waardevol vindt. Tot op heden ben ik in ieder geval nog niet overtuigd. Het komt een beetje over als piramidespel.

Ja, Mitchell Weijerman en Jia Ruan bieden wel degelijk bruikbare informatie, maar echt nieuw is het allemaal niet. Een dagje (gratis) informatie samenstellen op het internet en je hebt hetzelfde resultaat.

Dit onderdeel wordt afgesloten met een kennisquiz om te testen of je alles hebt onthouden. Eerlijk is eerlijk, dit is een effectieve manier om informatie beter op te slaan en te testen of alles goed is geland.


Onderdeel 3: Attract

Vanaf hier werd het tijd voor echte strategie. De focus verschuift van een mindset voor succes naar de meer strategische kant. Hoe kun je Facebook gebruiken om flink sales te maken?

Facebook Ads zijn de laatste jaren sterk in populariteit gestegen. Het is dan ook niet vreemd dat Mitchell Weijerman deze tool gebruikt om succesvol te worden.

Stap voor stap wordt het hele proces van het opzetten van een Facebook campagne doorgelopen.

In grote lijnen wordt uitgelegd welke ads klanten aanspreken en hoe je zo’n advertentie vanaf een nulpunt opbouwt.

Attract

Veelgemaakte fouten worden tevens duidelijk weergegeven, zodat wij ze niet meer hoeven te maken.

Al met al educatie die wederom niet bijzonder veel nieuws brengt. Het is meer een fijne verzameling van informatie die al overal en nergens op het internet rondzwerft.

Opnieuw wordt dit onderdeel, evenals alle hierop volgende onderdelen, afgesloten met een kennisquiz.


Onderdeel 4: Capture

Nu is het eindelijk tijd voor een beetje verdieping. Na de eerder aangereikte tools en informatie wordt nu een verdiepingsslag gemaakt. Termen als Facebook pixel, splittesten en clickfunnels komen stuk voor stuk aan bod.

Agency Masterclass week 4

Van dit onderdeel kan gezegd worden dat het voor het eerst vernieuwende informatie toont. Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Zeker voor iemand die net nieuw is in de wereld van online marketing is dit wel degelijk van waarde. Hier ga je stappen mee maken.

Een sterk punt vond ik vooral de uitleg over het op tijd stoppen met falende ads en splittesten. 

Als ik in het verleden ergens veel fouten heb gemaakt, dan is het wel op dit vlak.

Teveel geloven in een bepaalde advertentie met te weinig opbrengt kost je gewoon geld. Testen, toetsen, testen en nog meer toetsen is daarom het advies.

Bouw voort op wat werkt en verzamel zoveel mogelijk data door nieuwe dingen uit te proberen. In de basis klinkt dat logisch, maar ervaring leert dat veel mensen hier geregeld de fout in gaan en BLIJVEN gaan.

In dit onderdeel wordt de fundering van een succesvolle 

Over of de Agency Masterclass van Mitchell Weijerman op dit punt zijn geld waard is, ben ik nog niet uit. Maar er is in ieder geval waardevolle en vernieuwende informatie getoond. Iets wat vandaag de dag niet van iedere online cursus gezegd kan worden.


Onderdeel 5: Transform

In onderdeel 5 werd mijn enthousiasme weer redelijk getemperd. De stap naar e-mail marketing wordt gemaakt. Deze informatie is verre van vernieuwend en meer een herhaling van reeds bekende strategieën.

E-mail marketing is ondertussen al meer dan 15 jaar oud. Het is weliswaar in de loop der tijd een stuk efficiënter geworden en meer geoptimaliseerd, maar deze informatie heb ik al veel vaker voorbij zien komen

Verdiep je even in de gratis cursussen en informatie die door e-mail marketing bedrijven zelf wordt gegeven en je bent er al.

Enige voorgaande interesse in e-mail marketing betekent dat dit stuk voornamelijk herhaling is.
Week 5 Agency Masterclass is Transform

Gezien de hoge prijs van deze cursus zou ik toch graag zien dat er iets nieuws wordt getoond.

Op dit punt van de Agency Masterclass kan ik me toch niet onttrekken aan het gevoel dat ik te veel heb betaald. Ondanks het redelijk waardevolle vierde deel van de cursus is het over het algemeen enigszins tegenvallend.

Met een beetje moeite kan iedereen het overgrote deel van deze cursus tot zover in elkaar flansen. Het ontbreekt te vaak aan specifieke kennis. Je verwacht iets meer expertise voor zo’n bedrag.


Onderdeel 6: Jouw eerste klant binnenhalen

In week 6 switchen we weer terug van Mitchell Weijerman naar Jia Ruan. Jia is de ‘expert’ op het gebied van sales. De focus ligt in dit deel dan ook meer op resultaten. Daar gaat het uiteindelijk natuurlijk allemaal om.

Week 6 fb ads cursus

Hoe verspil je zo min mogelijk tijd en geld aan het vinden van de juiste klanten?

Dit is de kernvraag die Jia Ruan in deze video’s kundig probeert uit te leggen.

Je wilt natuurlijk zo effectief mogelijk met je geld omgaan. 

Het is daarom belangrijk dat je de juiste mensen lokaliseert en ze overhaalt om tot kopen over te gaan.

Het verkoopproces wordt van A tot Z doorlopen en gaat dieper in op communicatie, psychologie, de juiste 'snaar' raken en ervoor zorgen dat klanten op de lange termijn tevreden blijven.

Het sluit af met een bonus, een klein stukje extra informatie. Dit onderdeel in het kort: Bruikbaar, maar wederom niet heel vernieuwend.


Onderdeel 7: Schalen

Het laatste grote gedeelte van de Agency Masterclass focust zich op schalen. Hoe ga je van enkele verkopen naar verkopen op grote schaal?

Dit is een essentieel onderdeel van een succesvolle onderneming op lange termijn. Hoe krijg je dit voor elkaar?

Volgens de Agency Masterclass door onder andere uitbesteding. De gedachte hierachter is dat je hierdoor zo min mogelijk zelf actief bezig hoeft te zijn IN je bedrijf. Door veel taken te automatiseren en door anderen te laten uitvoeren, kun je op veel grotere schaal opereren.

Deze ontwikkeling wordt omschreven als de transformatie van de rol van oprichter naar de rol van CEO.

Na dit onderdeel volledig te doorlopen heb je alle beschikbare informatie één keer gezien. 
Opschalen en uitbesteden

Uiteraard is het zinvol om alles twee of meerdere keren te doorlopen, zodat je de informatie beter opslaat. Of je nu wel of niet al grotendeels op de hoogte was van alles wat is gezegd, herhaling kan nooit kwaad.

Alleen vraag ik me af of de informatie wel voldoende is. Er worden vaak aannames gedaan die bepaalde stappen makkelijker doen voorkomen dan ze (naar mijn ervaring) in de werkelijkheid zijn.


Bonusonderdeel: Groepscoaching + Live Coaching

Wekelijks is er de mogelijkheid om extra kennis op te doen in groepsessies en live coaching. Zo ben je up-to-date van de laatste ontwikkelingen en kun je problemen aan de kaak stellen.

Bij deze sessies zijn meerdere coaches van Team Unstoppable aanwezig. Zo zou het dus kunnen dat je in direct contact staat met bijvoorbeeld Mitchell Weijerman, Jia Ruan, Vigril Brewster of nóg een andere coach.


Mijn persoonlijke ervaringen met de cursus en de makers

Volgens mij wordt mijn mening al wel redelijk duidelijk gedurende deze recensie. Voordat ik mijn eindoordeel geef, wil ik eerst nog even inhaken op de maker van de Agency Masterclass: Mitchell Weijerman zelf.

Wie is Mitchell Weijerman en hij is wel helemaal te vertrouwen?

Mitchell Weijerman werkt samen met Jia Ruan en Virgil Brewster binnen Team Unstoppable. Stuk voor stuk zijn dit online ondernemers die hun succes te danken hebben aan verdienmodellen zoals het verkopen via Bol.com, informatieproducten lanceren, coaching en Facebook advertenties.

Mitchell Weijerman scam

Naast hun succesvolle ondernemingen die ze door zelf aan de slag te gaan hebben verdiend, staan ze beide tevens bekend om de verkoop van online cursussen. 

Deze worden over het algemeen goed verkocht en dus op het eerste gezicht als positief en waardevol ervaren.

Mede dankzij het gebruik van social media ondervinden ze vandaag de dag meer bekendheid en veel bereik.

En ja, Mitchell vertelt alles duidelijk in de cursus. Hij heeft, voordat hij zich aansloot bij Team Unstoppable, een miljoenenbusiness gehad onder de noemer 'Digital Nomad Accelerator'. 

Hij weet dus wel van wanten in dit vakgebied. Hij weet waar hij het over heeft en is zonder meer kundig in het genereren van veel geld in relatief korte tijd.

In die zin is hij dus wel betrouwbaar. Misschien is hij wel de aangewezen persoon voor deze cursus. Maar of dat komt doordat hij zo goed is in het leiden van een FB Ads agency OF doordat hij samen met Jia zo slim gebruik maakt van ClickFunnels...

Het antwoord op die vraag, laat ik even in het midden.


Conclusie

Na de Agency Masterclass zorgvuldig te hebben doorlopen, is het nu tijd voor mijn eindoordeel. Ik heb aan elk onderdeel ruim de tijd besteed en grondig gekeken naar de beschikbare informatie. Mijn conclusie over deze online cursus ervaar ik in ieder geval zelf dan ook als representatief voor de volledige cursus.

In deze cursus leer je wel degelijk een aantal nieuwe dingen. Zeker als je nog niet erg ervaren bent in de wereld van digitale marketing, steek je minstens een aantal nieuwe inzichten op. De kans is ook daadwerkelijk aanwezig dat je door het volgen van de aangereikte stappen iets gaat verdienen. Maar…

Het overgrote deel is weinig vernieuwend. De meeste informatie in de Agency Masterclass is met enig zoekwerk gewoon op het internet terug te vinden. Zonder een online cursus aan te schaffen kun je het meeste met redelijk gemak online bij elkaar plukken.

Het is simpelweg gemakkelijker om de cursus te kopen en alles op één geordende plek terug te vinden. Echter hangt hier dus een flink prijskaartje aan.

  • Daarnaast moet ook gezegd worden dat zowel Mitchell Weijerman als ook Jia Ruan voornamelijk hun geld verdienen met de verkoop van cursussen. Ze verkopen informatie die ze stellen zelf te hebben toegepast, maar het verkopen van de al dan niet ‘succesvolle’ strategie levert hen vele malen meer geld op dan het toepassen van de strategie zelf.

Verder is een groot gedeelte van het verwachte succes erop gebaseerd dat je in contact moet komen met bedrijven en hun door middel van salesgesprekken moet overtuigen met jou in zee te gaan. Om dit tot een succesvol einde te brengen, moet je waarschijnlijk met meer kennis op de proppen komen dan in deze cursus wordt aangeboden. Een beetje marketingdirecteur of bedrijfseigenaar prikt meteen door de dunne laag kennis heen.

En geen samenwerking met bedrijven betekent geen beloofde rijkdommen.

Mijn verwachting is dan ook dat het allemaal niet zo makkelijk zal gaan als de Agency Masterclass doet voorkomen. Ik raad deze cursus niet aan.


Sterke punten

  • Geordende toepasbare informatie: De informatie is over het algemeen waardevol en bruikbaar in de praktijk. De opbouw van mindset naar praktische kennis naar strategie is slim en handig.
  • Overzichtelijke structuur en effectieve herhaling: Duidelijk opgedeeld in verschillende onderdelen wat het makkelijker maakt om specifiek te leren. Ook wordt de stof getoetst door middel van een kennisquiz per onderdeel, waardoor alles beter blijft hangen.
  • Begeleiding achteraf: Na het doorlopen van de online cursus is er begeleiding in de vorm van groepssessies en live coaching. Hier kun je verdiepende informatie krijgen en aanvullende knelpunten bespreekbaar maken.

Negatieve kanten

  • Weinig nieuwe informatie: Ook al lijkt veel informatie voor sommigen nieuw, het meeste is gewoon op platforms als Youtube en Google te vinden. De hoeveelheid nieuwe informatie is te matig voor de prijs die je ervoor betaalt.
  • Hangt of staat met overtuigen bedrijven. Dit is voor mij het grootste nadeel. Vrijwel alles van het beloofde succes is afhankelijk van zaken doen met bedrijven. Andere organisaties en bedrijven overtuigen om met je in zee te gaan ligt gecompliceerder dan de cursus doet voorkomen. Daarbij BLIJF je met dit verdienmodel afhankelijk van de vraag van andere bedrijven. Je zou dus nooit zo'n passief inkomen kunnen generen zoals het veel gunstiger verdienmodel van de BOL Masterclass.
  • Salesgesprekken en moeilijk contact. Zelfstandigheid, vrijheid en juist NIET als verkoper te werk hoeven gaan staan bij mij hoog in het vaandel. Echter moet je, om jouw agency aan de man te brengen, flink op de voorgrond treden. Salesgesprekken voeren, bedrijven bellen, directeuren overtuigen. Dit zijn allemaal dingen waar ik (en vele anderen met mij) totaal niet op zitten te wachten.
  • Ongunstig verdienmodel. Dit alles bij elkaar maakt dat het in mijn ogen een zeer ongunstig verdienmodel is. Er is ongetwijfeld veel geld in te verdienen, maar ik wil graag een passief en geautomatiseerd inkomen. Zonder dat ik moeilijke verkoopgesprekken moet gaan leiden.
  • Dit is waarom veel mensen Mitchell en Jia als 'scam' bestempelen. Beroemdheden als Mitchell Weijerman en Jia Ruan claimen vaak ‘het geheim’ of ‘de succesformule’ aan je te geven, die hen zogenaamd zelf ook rijk heeft gemaakt. Hier zijn alleen vraagtekens bij te plaatsen, aangezien ze het merendeel van hun ‘rijkdom’ halen uit het verkopen van informatieproducten. Ze verdienen dus niet zozeer veel geld door het toepassen van hun eigen methode, maar juist door HET VERKOPEN VAN hun methode...

Agency Masterclass kopen? Misschien geen goed idee!

Ben je een echte salesperson, of wil je leren hoe je dit wordt? En vind je het niet erg om regelmatig verkoopgesprekken te voeren om een inkomen op te bouwen? 

Dan is de Agency Masterclass een goede keuze voor jou om te beginnen. Aan de andere kant; als je liever wat meer op de achtergrond treedt en lekker producten gaat verkopen via Bol.com (aanrader) dan is de BOL Masterclass met KMA korting een veel betere keuze.

Wil je toch met de fb ads training van Team Unstoppable aan de slag? Wees dan geen dief van eigen portemonnee. 

Maak gebruik van onze korting op de cursus:

Beoordeling Agency Masterclass

4.8

Inhoud

4.0/10

Praktisch

5.0/10

Gemak

3.0/10

Bruikbaarheid

5.0/10

Stijl

7.0/10
Advertisement

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul je reactie in!
Vul hier alsjeblieft je naam in.